نقد و بررسی

نقد و بررسی کالاهای مختلف

نقد و بررسی

نقد و بررسی کالاهای مختلف

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پرده هوای گرم
این در درجه اول در مواردی مفید است که وقوع بخار در خارج از منطقه کوره هیدروترمیک می تواند اثرات ناخواسته ای روی محصول پخته ایجاد کند.

پرده هوای گرم را می توان در هر زمان روشن و خاموش کرد و همچنین می توان مقدار هوای وارد شده به محفظه پخت را تنظیم کرد.
کل سیستم پرده هوای باد گرم به صورت گاز محکم از سیستم گرمایش اجاق پخت جدا می شود تا از نشتی دودهای احتراق از سیستم گرمایش مشعل به داخل تونل فر نان خارج شود.

عملکرد پرده هوای گرم

به عنوان منبع هوا برای پرده هوای باد گرم، از فن استفاده می شود که روی برج مشعل کوره پخت قرار می گیرد. این فن هوا را از فضای محیطی فر از طریق دریچه گاز مکش می کند. دریچه گاز برای مکش امکان تنظیم مقدار هوای عرضه شده به پرده هوای باد گرم و در نتیجه تنظیم قدرت کل سیستم را فراهم می کند.

هوای فن از طریق لوله اتصال به لوله مارپیچ منتهی به محفظه اختلاط احتراق کوره پخت می شود که در آن هوا توسط شعله مشعل گرم می شود. هوای گرم بیشتر با جت هایی که در انتهای ناحیه هیدروترمیک قرار می گیرند به داخل لوله می ریزد. لوله با جت، منطقه بخار را از بقیه فر جدا می کند، جایی که هوای گرم که از جت ها به سمت منطقه بخار جریان می یابد، از نشت بخار نامطلوب به قسمت های پشتی تونل پخت کوره جلوگیری می کند.

موقعیت لوله با جت ها اندازه منطقه بخار گرمابی در فضای پخت را تعیین می کند.

این لوازم جانبی برای انواع و اندازه های فرهای پخت سیکلوترمیک موجود است. این دستگاه به دلیل آرایش ساختاری متفاوت برای کوره های با گرمایش الکتریکی، گرمایش همرفت و گرمایش مستقیم مناسب نیست

  • مریم اکبرزاده